Russia Today Airs Fake Footage of Rebels Using Sarin Gas in Syria

J.K. Trotter · 09/18/13 02:16PM

Russia Today is a self-described “news” channel that happens to be owned and operated by the Russian government, and therefore serves as a reliable outlet for whatever Russian President Vladimir Putin would like you to believe is “news.” It tends to get some measure of credibility among American bloggers, largely by booking said bloggers on its programs (including, regrettably, the editor of this web site, but just once and he’s sorry). Which is why it’s somewhat ironic that RT has twisted the generally reliable work of Syria-blogger Brown Moses to fuel Putin’s conspiracy theory that Syrian rebels are behind the sarin gas attack that the Assad regime unleashed on civilians last month.